Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija







Trgovina


UTVRĐIVANJE MINIMALNIH TEHNIČKIH UVJETA ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI TRGOVINE

Pravni temelj: Zakon o trgovini („Narodne novine“ broj 87/08, 96/08, 116/08, 114/11, 68/13, 30/14, 32/19, 98/19, 32/20) i Pravilnik o minimalnim tehničkim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica („Narodne novine“ broj 66/09, 108/09, 8/10, 108/14).

Obveznik: Svaka pravna ili fizička osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe (trgovac) kao i ostale pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje proizvodne djelatnosti, kad svoje proizvode prodaju na malo (obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo, udruge, zadruge, ustanove, gospodarski ribari i dr.).

Iznimno, bez novog rješenje o ispunjavanju uvjeta, djelatnost trgovine može se obavljati u prodajnim objektima sukladno odredbama Zakona, ukoliko je za isti prodajni objekt već izdano rješenje nadležnog tijela o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine ako se radi o nastavku obavljanja djelatnosti trgovine, a u međuvremenu nije došlo do bitnih promjena vezanih uz prodajni objekt, opremu i sredstva kojima se obavlja djelatnost trgovine, ako se ne radi o hrani i robi opasnoj za život i zdravlje ljudi i životinja te prirodu i okoliš.

TRGOVINA SJEMENOM I SADNIM MATERIJALOM

Pravni temelj: Zakon o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (“Narodne novine” broj 110/21).
Obveznik: Sve osobe koje se bave prometom sjemena i sadnog materijala.

TRGOVINA SREDSTVIMA ZA ZAŠTITU BILJA

Pravni temelj: Zakon o održivoj uporabi pesticida (“Narodne novine” broj 46/22).
Obveznik: Sve osobe koje se bave prometom sredstava za zaštitu bilja.

Zahtjev se podnosi Upravnom odjelu za gospodarstvo i poljoprivredu Virovitičko-podravske županije, prema mjestu sjedišta obrta – Virovitica, Slatina, Orahovica, Pitomača.

Način podnošenja zahtjeva:

  • osobnim dolaskom u nadležno upravno tijelo
  • putem e-maila

Uz zahtjev stranka je dužna priložiti:

  •  Dokaz o registraciji (Izvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda za pravne osobe, Izvadak iz Obrtnog registra za fizičke osobe)
  • Obavijest o razvrstavanju Državnog zavod za statistiku (samo trgovačka društva)
  • Dokaz o pravu korištenja objekta odnosno poslovnog prostora (ugovora o zakupu ili izvatka iz zemljišne knjige)
  • Grafičko rješenje u kojem je vidljiva kvadratura i opis prostorija
  • Dokazi za uporabu građevine sukladno Zakonu o gradnji (NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19)
  • Dokaz o ispravnosti električnih instalacija
  • Dokaz o ispravnosti i nepropusnosti plinskih instalacija (dokaz o funkcionalnosti i održavanju dimnjaka)
  • Dokaz o ispravnosti/funkcionalnosti ventilacije kada se obavlja trgovina sredstvima za zaštitu bilja i kada se unutar trgovine obavlja termička obrada hrane
  • Dokaz o ispravnosti/funkcionalnosti ostalih grijaćih tijela ( klima uređaja, grijalice, peći i sl.), ukoliko se nalaze u objektu
  • Dokaz o ispitivanju radnog okoliša  
  • Dokaz o uplati upravne pristojbe – za rješenja o utvrđivanju minimalno tehničkih i drugih uvjeta u poslovnim prostorijama,  naplaćuju se na broj žiroračuna:  
    -HR12 1001005-1863000160
    -poziv na broj: HR (64) 5002-33072-OIB)
  • Iznosi upravne pristojbe kako slijedi:
    -za prodajne objekte površine do 200 m2……………130,00 HRK / 17,25 EURA
    -za prodajne objekte površine veće od 200 m2………280,00 HRK / 37,16 EURA
    -za prodajne objekte u kojima se djelatnost trgovine obavlja izvan prodavaonica ………………….……..  50,00 HRK /    6,64 EURA

Obrasci:
Zahtjev za izdavanje rješenja o minimalno tehničkim uvjetima za trgovinu

___________________________________________________________________________________
Datum zadnjeg ažuriranja: 12. prosinca 2022.

Share Button