Specijalizirani projekt „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ u Zagrebu
U Zagrebu je, 6. i 7. studenog 2018. godine, održan dvodnevni specijalizirani projekt akcije „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ u Kongresnom centru Zagrebačkog velesajma, a u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Na akciji su sudjelovale i svoje proizvode predstavile tri tvrtke iz Virovitičko-podravske županije: Brana iz Virovitice, sa sokovima od voća i povrća, Marinada iz Slatine, s konzerviranim voćem i povrćem i PP Orahovica iz Orahovice, s vinima, orahovačkim lješnjacima, proizvodima od ribe (paštetama, fileima). Izložbene prostore na akciji opremila je tvrtka Slavonija Expo iz Orahovice.
Svečanost je otvorio Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financije, a prisutnima su se obratili i direktorica Zagrebačkog velesajma Dina Tomšić, zamjenica gradonačelnika grada Zagreba Olivera Majić, pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić i državna tajnica u Ministarstvu poljoprivrede Marija Vučković.
– Turizam je izniman generator potrošnje i najbolji prodajni izlog našega gospodarstva. Prosječan turist na hranu i piće dnevno troši dva puta više u odnosu na potrošača izvan sezone. Kada to povežemo s udjelom turizma u BDP-u, jasno je koliki su njegovi pozitivni efekti na gospodarstvo. No, još uvijek nismo napravili dovoljno, u potpunosti iskoristili njegov potencijal. To uključuje i plasiranje hrvatskih proizvoda i usluga primjerice već tijekom izgradnje turističkih, hotelskih, rekreacijskih kapaciteta, ali i plasiranje proizvoda kroz krajnju turističku potrošnju. Kvalitetne proizvode i usluge koji mogu parirati svima u svijetu već itekako imamo – rekao je potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher povodom otvorenja specijaliziranoga projekta Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam, koji okuplja gotovo 90 tvrtki kroz izlaganja i B2B sastanke.
Zvonimir Savić, direktor Sektora za financijske institucije i ekonomske analize HGK održao je izuzetno predavanje na temu „Ekonomska analiza potrošnje hrane i pića u sezoni“. Održan je i okrugli stol pod nazivom „Primarna prehrambena proizvodnja – prilika za hrvatski turizam“. Posjetiteljima je predstavljen i projekt Digitalna komora kojim HGK želi pridonijeti povećanju korištenja ICT tehnologija u području pružanja e-usluga na razini cijele države.
Drugi dan poduzetnici su upoznati s mogućnostima brendiranja njihovih proizvoda znakovima Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko na radionici EU bespovratna sredstva za pravo uporabe znakova kvalitete HGK, a održan je i 4. Regionalni forum obiteljskog smještaja za Grad Zagreb.
Komora je za sve izlagače i partnere na ovoj akciji osigurala odaziv najvećih hotelskih lanaca, neovisnih hotela, malih i obiteljskih hotela, ugostitelja i drugih pružatelja usluga u turizmu iz cijele Hrvatske. Akciji su se pridružili i ključni predstavnici iz djelatnosti trgovine kao potencijalni distribucijski kanali i tvrtke iz financijskog sektora te drugi ključni dionici.
Cilj projekta bio je educirati i osvijestiti širu javnost o važnosti kupovanja hrvatskih proizvoda te kanaliziranja proizvoda i usluga prema turističkom sektoru kako bi se otvorila mogućnost veće suradnje te sinergijskim učincima povećala konkurentnost hrvatskog gospodarstva i ubrzao gospodarski rast.
Osim sudionika akcije iz Virovitičko-podravske županije su događanjima prisustvovali i sudjelovali predstavnici poslovne zajednice, među kojima i predstavnici Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Virovitica, predvođeni Milanom Vanđurom, direktorom. (HGK ŽK Virovitica)