Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

20. travnja 2023.

Uskoro počinju 6. Dani medijske pismenosti: U obilježavanje se uključili Veleučilište u Virovitici, te škole iz Virovitice, Slatine i Čačinaca

Šesti Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održat će se od 24. do 30. travnja 2023. godine uz brojna događanja u tjednima prije i poslije. Ovogodišnji slogan „U ravnoteži – online i offline” u fokus stavlja utjecaj medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, kao i problem dezinformacija te važnost kritičkog promišljanja i medijskog obrazovanja.

U okviru Dana medijske pismenosti, u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama, kinima i drugim ustanovama i ove će se godine održati mnoštvo događanja pa će se tako primjerice Veleučilište u Virovitici, Tehnička škola Virovitica i OŠ Ivane Brlić-Mažuranić u Virovitici, Srednja škola Marka Marulića i Osnovna škola Eugena Kumičića u Slatini te OŠ Antuna Gustava Matoša Čačinci u ovogodišnje Dane medijske pismenosti uključiti kroz razne sadržaje prilagođene dobi.

Popis svih događanja, na mreži i uživo, dostupan je OVDJE, a ustanove koje žele organizirati događanje i tako se uključiti u Dane medijske pismenosti mogu se uključiti prijavom na ovoj poveznici.

Koliko je obrazovanje u ovom segmentu važno pokazuju i rezultati Istraživanja „U potrazi za mjerom između školskog igrališta i TikToka” Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu:

  • Svaki peti ispitani srednjoškolac na digitalnim uređajima provodi više od četiri sata dnevno, a u svim generacijama digitalne uređaje više koriste učenice.
  • Kod sve tri generacije ispitanih učenika (učenici petih i sedmih razreda osnovne škole i učenici trećih razreda srednje škole) češće korištenje digitalnih uređaja povezano je s višim razinama depresivnosti, anksioznosti i usamljenosti te s nižim razinama dobrobiti i zadovoljstva sobom.
  • 69,5 % učenika sedmih razreda velikim ili izrazitim problemom smatra količinu vremena koju mladi provode na mreži , a njih 62,3 % problemom smatra zaokupljenost nevažnim sadržajima u mrežnom okruženju.
  • Više od 80 % ispitanih učitelja i nastavnika negativnim procjenjuju utjecaj digitalnih tehnologija na fizičko i mentalno zdravlje učenika te na kvalitetu provođenja slobodnog vremena.
  • Djeca i mladi svjesni su koristi koje im je donijela moderna tehnologija, ali i zabrinuti zbog negativnih utjecaja koje ima na obrazovanje, na kvalitetu slobodnog vremena, na fizičko i mentalno zdravlje. Ipak, uspoređujući svoje odnose na mreži i uživo, djeca i mladi ipak biraju druženje uživo.

Važan dio Dana medijske pismenosti obrazovni su materijali koji nastaju u suradnji sa stručnjacima. Riječ je o materijalima kroz koje odgojitelji, učitelji i nastavnici mogu saznati više o temama vezanima za medijsku pismenost te održati edukativne radionice s djecom i mladima na teme kao što su utjecaj društvenih mreža i influencera na mentalno zdravlje djece i mladih, prepoznavanje dezinformacija, mrežna sigurnost i brojne druge. Ukupno su na portalu medijskapismenost.hr dostupna 33 obrazovna materijala i 20 videopredavanja, koji su dosad preuzeti više od 900 000 puta, što mnogo govori o velikom zanimanju odgojitelja, učitelja i nastavnika za ovu važnu temu. S više od šest milijuna pregleda portal medijskapismneost.hr postao je središnje nacionalno mjesto za informiranje i učenje o temama vezanima za medijsku pismenost. (www.icv.hr, AEM i UNICEF)

Share Button