DAN EUROPSKOG BROJA 112: Županijski centar prošle godine zaprimio gotovo 18 tisuća poziva, zlonamjernih poziva sve manje
U Županijskom centru obilježen je Dan europskog broja 112. Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Povodom toga, Ravnateljstvo civilne zaštite – Službu civilne zaštite Virovitica, odnosno Županijski centar 112 Virovitica danas je posjetio zamjenik virovitičko-podravskog župana i načelnik stožera civilne zaštite VPŽ Marijo Klement. A u Županijskom centru su ga dočekali, u nazočnosti voditelj Centra Zdenko Čapo i voditelj Službe civilne zaštite Virovitica Josip Job.
U 2023. godini Županijski centar 112 Virovitica zaprimio je 18.743 poziva, što je znatno više u odnosu na 2022. godinu kada ih je bilo 15.855.
“Naš centar je prošle godine zaprimio preko 18 tisuća poziva. Namjenskih poziva je bilo 56 posto, nenamjenskih 43 posto i zlonamjernik 0,13 posto. Svake godine tendencija zlonamjernih poziva je u opadanju što ukazuje da je broj 112 prepoznati i da se u većini slučajeva koristi za potrebe žurnih službi, odnosno kada krajnji korisnik stvarno treba žurnu službu da li vatrogasce, policiju li hitnu medicinsku pomoć. U tih 18 tisuća poziva bilo je preko osam tisuća događaja, a uglavnom prevladavaju pozivi prema hitnoj medicinskoj pomoći. Prošle godine imali smo jedan pad zrakoplova što je rijetko da se dešava te su povodom toga sve žurne službe kvalitetno odradile svoj posao. Također, nakon što je započeo rat u Ukrajini kao pomoć raseljenim obiteljima uveo se broj 114 kako bi se njima pružile sve potrebne informacije. Prošle godine uveo se i sustav ranog uzbunjivanja gdje putem SMS poruke izvješćuje stanovništvo o nadolazećoj ugrozi. Intencija Ravnateljstva civilne zaštite je da se koordinacija i suradnja sa žurnim služba da bude što bolja i da se educiraju kako djelatnici, tako i stanovništvo o važnosti broja 112” – rekao je Zdenko Čapo, voditelj Županijskog centra 112 Virovitica.
Podršku i zahvalu djelatnicima na odgovornom obavljanju posla, iskazao je zamjenik župana Virovitičko-podravske županije i načelnik stožera civilne zaštite Virovitičko-podravske županije Marijo Klement.
“Kao i svake godine povodom obilježavanja dana broja 112 obišli smo naš Županijski centar. Virovitičko-podravska županija ima odličnu suradnju s Ravnateljstvom civilne zaštite, područnog ureda Osijek, ali i našom županijskom službom. Naš županijski centar je od velikog značaja za našu županiju što se može vidjeti kada se zaprimi poziv koliko su žurne sve naše službe na terenu od vatrogasaca, hitne službe, policije i drugih. To se pokazalo i u ovim nemilim događajima prije par godina od korone virusa, od opasnosti od poplava, pada zrakoplova i svih događaja koja zahvaćaju našu županiju” – rekao je M. Klement.
Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama (standardnim operativnim postupcima, komunikacijskim protokolima, uputama i drugim operativnim dokumentima) pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno – dojavne jedinice hitnih, spasilačkih i drugih službi ili im se na temelju dojave informacije prenose. (www.icv.hr, www.vpz.hr, Foto: A. Zeko)