Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

25. travnja 2024.

U Zagrebu održana konferencija kojoj je cilj unaprjeđenje obrazovnog sustava – Obrazovanje u fokusu i na kojoj je sudjelovala pročelnica Martina Bunić

U organizaciji Lider Medije, Hrvatske zajednice županija i Zaklade Konrad Adenauer u Zagrebu je održana konferencija „Obrazovanje u fokusu“ na kojoj je sudjelovao i obnašatelj dužnosti župana Osječko-baranjske županije Mato Lukić, kao i pročelnica za obrazovanje, kulturu i sport VPŽ – Martina Bunić.

Sudionici konferencije, odnosno župani i pročelnici županijskih odjela zaduženih za obrazovanje, predstavnici škola i obrazovnih institucija te specijalisti za ovo područje, okupili su se kako bi, između ostalog, razgovarali o utjecaju tehnologije na suštinu obrazovanja, modeliranju obrazovnih politika na županijskoj razini, upotrebi umjetne inteligencije u učionici, ali i o tome kako digitalizacija i umjetna inteligencija mogu unaprijediti obrazovanje.

Na okruglom stolu „Može li današnji obrazovni sustav odgovoriti na izazove budućnosti?“ sudjelovala su četiri župana; župan Osječko-baranjske županije Mato Lukić, župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina, župan Istarske županije Boris Miletić te Marko Jelić, župan Šibensko-kninske županije, koji je na pitanje kakav nam treba obrazovni sustav u zemlji s demografskim problemima kazao kako ćemo dio škola uskoro morati prenamijeniti u staračke domove.

Vršitelj dužnosti župana Osječko-baranjske županije Mato Lukić ocijenio je pregrubom formulacijom o prenamjeni škola u staračke domove.

  • Točno je da broj učenika pada, ali je isto tako činjenica da je zaustavljen odljev ljudi iz Slavonije. Dobar dio ljudi koji su otišli u inozemstvo ili u Zagreb se vratio, a doseljavaju se i ljudi koji nikada nisu živjeli na prostoru Osječko-baranjske županije – ustvrdio je Lukić.

Jedna od tema bilo je i pitanje kako reformirati obrazovni sustav, posebno u kontekstu sveprisutne digitalizacije, a župan Lukić je u raspravi istaknuo i kako djeca danas ne znaju pronaći podatak u knjizi, ali istog časa ga znaju pronaći na internetu.

  • Šveđani vraćaju udžbenike u škole, a Francuzi su zabranili mobitele i tablete u školi predstavivši ih kao javnozdravstveni problem – naglasio je Lukić.

Na forumu je u sklopu panela „Kako digitalizacija i AI mogu unaprijediti obrazovanje“ sudjelovala pročelnica za obrazovanje kulturu i sport Virovitičko-podravske županije Martina Bunić. Govorila je o razvoju obrazovanja na području VPŽ u posljednjih 15 godina, od škola sa zemljanim podovima do suvremenih novoizgrađenih ili obnovljenih školskih zgrada, ali i suvremeno opremljenih najnovijom tehnologijom. Sve to rezultat je dobre suradnje regionalne i lokalne samouprave, ali i korištenja europskih sredstava od trenutka kada se ta mogućnost pojavila.

Također je govorila o cjelokupnoj digitalizaciji obrazovnog sustava, reformama koje su se dogodile, od e-upisa u srednje škole, e-škola, e-upisa u osnovne škole te o reformi cjelodnevne škole i mogućnostima kvalitetnog provođenja vremena u školi umjesto neograničenog korištenja tehnologije kod kuće bez nadzora roditelja.

Sve to rezultiralo je Akcijskim planom digitalizacije obrazovnog sustava, postavljanjem ključnih kompetencija među kojima je i digitalna vještina te korištenjem mjera mehanizma oporavka i otpornosti nakon pandemije koja nas je zadesila. Ključno pitanje je zapravo kada je dijete spremno za korištenje tehnologije, treba li to biti u ranoj predškolskoj dobi, koliko je to rizično za prirodni razvoj, koje su prednosti i nedostaci te na koji način se sve to primjenjuje u obrazovnom sustavu, od predškolskog odgoja do visokoškolskog obrazovanja. O svemu tome govorilo se na panel raspravi. (www.obz.hr, www.vpz.hr, Fotografije: www.obz.hr)

Share Button