Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

03. listopada 2024.

Izrađeno idejno rješenje za Podravsku brzu cestu dionica od Pitomače do Virovitice u duljini od 22 kilometra koja počinje u Kladarama i spajat će se na dionicu brze ceste od Virovitice do Suhopolja

Za Podravsku brzu cestu, dionica Pitomača – Virovitica izrađeno je idejno rješenje te je u tijeku izrada Studije o utjecaju na okoliš. Ishođena je Potvrda o usklađenosti zahvata s prostornim planovima te Rješenje o prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu. Taj je dokument Ministarstvo okoliša izdalo prošli tjedan, što je preduvjet za daljnje korake u ovom projektu za koji su sad poznati i detalji. Zahvatom je planirana izgradnja Podravske brze ceste, dionica Pitomača – Virovitica. Početna točka nalazi se neposredno prije čvorišta Kladare, dok dionica završava spojem na nastavnu izgrađenu dionicu brze ceste Virovitica – Suhopolje. Predviđena je fazna izgradnja južnog i sjevernog kolnika. Trasa je projektirana s četiri vozne trake te razdvojena razdjelnim pojasom u sredini. Prometnica je namijenjena za projektnu brzinu od 100 km/h. Ukupna duljina trase iznosi malo manje od 22 kilometra ne uključujući krakove novoformiranih križanja niti rekonstrukcije postojećih prometnica.

  • Po konačnoj izradi Studije o utjecaju na okoliš, pokrenut će se postupak procjene utjecaja na okoliš kojeg provodi Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije. Nakon ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš pristupit će se izradi daljnje projektne dokumentacije (idejni i glavni projekti) te ishođenju dozvola. Za pokretanje izgradnje potrebno je izraditi kompletnu studijsku i projektnu dokumentaciju, ishoditi rješenje o prihvatljivosti za okoliš, lokacijsku i građevinsku dozvolu, riješiti imovinsko – pravne odnose, provesti javnu nabavu te provesti sve ostale aktivnosti u skladu sa zakonskom i tehničkom regulativom. U navedenim postupcima uz Hrvatske ceste d.o.o. sudjeluju i druge institucije (ministarstva, javno – pravna tijela, katastri itd.), tako da trajanje postupaka ovisi o više sudionika te se u ovom trenutku (izrada studijske dokumentacije) ne može odrediti datum početka radova – odgovorili su na upit Podravskom listu u Hrvatskim cestama.

Podsjetimo, ove godine Rješenje o prihvatljivosti za ekološku mrežu dobila je Koprivnička obilaznica koja je također dio buduće Podravske brze ceste, prometnice koja će u doglednoj budućnosti spojiti slovensku granicu preko Varaždina, Ludbrega, Koprivnice, Pitomače i Virovitice s ostatkom Slavonije. (podravski.hr, Fotografija/Ilustracija: Kristijan Toplak)

Share Button