U Zagrebu održana sjednica Radne skupine za obrazovanje i kulturu Hrvatske zajednice županija na kojoj se govorilo o povećanje broja učenika s odgodom za upis u prvi razred osnovne škole
Sjednica Radne skupine za obrazovanje i kulturu Hrvatske zajednice županija održana je u Zagrebu. Osim članova radne skupine na sjednici su sudjelovali, ispred Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje Vesna Šerepac, te ispred Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, ravnatelj Mile Živčić.
Vesna Šerepac je uvodno pozdravila prisutne članove Radne skupine za obrazovanje i kulturu, zahvalila na pozivu i istaknula da je resorno ministarstvo uvijek spremno za dijalog i suradnju s Hrvatskom zajednicom županija.
Voditeljica Radne skupine za obrazovanje i kulturu, pročelnica za obrazovanje, kulturu i sport Virovitičko-podravske županije Martina Bunić, obavijestila je članove o održanim sastancima s predstavnicima Ministarstva financija, te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih tijekom 2024. godine. Teme sastanaka su bile pitanje cijene energenata, prijevoza učenika, ali i provedbe projekta cjelodnevne škole diljem Republike Hrvatske.
Na dnevnom redu bilo je povećanje broja učenika s odgodom za upis učenika u prvi razred osnovne škole, a trend je prisutan na razini cijele Hrvatske. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je svjesno navedenog problema, a u tijeku je izrada novog kurikuluma predškolskog odgoja čija je uloga ključna u detektiranju i rješavanju negativnih posljedica povećanja učenika s odgodom za upis učenika u prvi razred osnovne škole.
Ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mile Živčić predstavio je reformu strukovnog obrazovanja. Prvi dio reforme proveden je s pomoću sredstava iz Europskog socijalnog fonda iz programskog razdoblja 2014. – 2020., a cilj je bila modernizacija sustava strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih u cijelosti. Drugi dio reforme će biti proveden kroz aktualnu financijsku omotnicu (2021.-2027.) s naglaskom na daljnju provedbu kurikularne reforme strukovnog obrazovanja. (www.hrvzz.hr)