BIZ direkt: VIDRA dobro pliva u poduzetničkim vodama
Tema lipanjskog izdanja poslovnog časopisa BIZ direkt su potporne poduzetničke institucije koje aktivno djeluju na području Slavonije i Baranje. Među njima je naravno i VIDRA-agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije, koja je svojim radom postala prepoznatljiv čimbenik razvoja Virovitičko-podravske županije. Članak o VIDRA-i donosimo u cijelosti.
VIDRA, agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije, osnovana je u lipnju 2008. godine. Neprofitna je javna ustanova osnovana od Skupštine Virovitičko-podravske županije, a osnovna joj je zadaća rad na lokalnom i regionalnom razvoju Virovitičko-podravske županije te regije Panonske Hrvatske. Razvojna agencija VIDRA zapošljava ukupno pet djelatnika, a rad joj se svodi na proces informiranja ciljnih grupa, tehničku pomoć i izradu projekata za domaće i inozemne donatore, izradu strateških planova te provođenje specifičnih edukacija.
Za poduzetnike VIDRA priprema poslovne planove i investicijske studije, projekte za bespovratna sredstva resornih ministarstava te natječajnu dokumentaciju za javne pozive prema pravilima EU. Agencija posebice nastoji ojačati civilni sektor kako bi postao aktivan dionik razvoja društva – potrebna je samo dobra projektna ideja i volja za provedbu projekta, a na Agenciji je složiti projekt te naći bespovratna sredstva za njegovu provedbu. VIDRA se trenutno priprema za otvorene natječaje pretpristupnog programa IPA za koje pišu nekoliko projekata.
Razvojna agencija VIDRA provedbeno je tijelo za dva osnovna strateška dokumenta Virovitičko-podravske županije: Županijsku razvojnu strategiju i Master plan turizma Virovitičko-podravske županije, kojeg je VIDRA samostalno napravila, u suradnji s relevantnim partnerima. Agencija je stvorila kvalitetnu bazu projektnih ideja koje će nadalje prilagođavati, prema njihovoj fazi zrelosti, za buduće natječaje. Ove je godine u pripremi i srednjoročno ažuriranje Županijske razvojne strategije, u skladu s prijedlogom Strategije regionalnog razvoja RH, u čijoj izradi osobno sudjeluje i ravnateljica VIDRE, gospođa Sanja Bošnjak, univ.spec.oec., kao član Županijskog partnerstva na nivou Panonske Hrvatske.
Da bi poboljšali stanje poduzetništva, Županija uz pomoć resornog ministarstva godinama potiče pozitivnu poduzetničku klimu. Samo se za subvencioniranje kamata poduzetnicima i ostale projekte poticanja ili promocije poduzetništva godišnje iz izvornih prihoda Županije izdvaja više od 2.000.000 kuna. Uz mogućnost dodatne edukacije poduzetnika putem seminara i savjetodavnih usluga koje nudi Razvojna agencija VIDRA, kvaliteta poduzetništva u Županiji bit će znatno viša. Promatrajući stanje gospodarstva, promoviranje edukacije i cjeloživotnog obrazovanja, brza prekvalifikacija radne snage, razvoj inovacija i klastera te umrežavanje i stvaranje jakih potpornih institucija za regionalni razvoj trebaju biti smjernice kako bi se stvorilo gospodarstvo znanja, što je osnovni cilj Lisabonske agende EU, ali i svih strateških dokumenata RH.
Tema lipanjskog izdanja poslovnog časopisa BIZ direkt su potporne poduzetničke institucije koje aktivno djeluju na području Slavonije i Baranje. Među njima je naravno i VIDRA-agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije, koja je svojim radom postala prepoznatljiv čimbenik razvoja Virovitičko-podravske županije.