Od 12. prosinca, Virovitica će sa Zagrebom umjesto dosadašnjih pet biti povezana s deset linija
Na konferenciji za novinare koja je održana u prostorijama Grada Virovitice, uz nazočnost virovitičko-podravskog župana Tomislava Tolušića, gradonačelnika Grada Virovitice Ivice Kirina i zamjenika predsjednika sindikata strojovođa Hrvatske Dalibora Petrovića, govorilo se o uvođenju novih željezničkih linija, po čemu je Virovitica i Virovitičko-podravska županija najveći dobitnik u Republici Hrvatskoj.
Naime, Virovitica je dobila novih pet izravnih linija sa Zagrebom te će od 18. prosinca, kada će se početi primjenjivati novi vozni red, s glavnim gradom Hrvatske, biti povezana s deset linija, što je u odnosu na današnjih pet, povećanje od stotinu posto.
O tome i ostalim detaljima, gradonačelnik Grada Virovitice Ivica Kirin upoznao je prisutne novinare.
– Trenutno je Virovitica sa Zagrebom povezana s pet direktnih vlakova (jedan Inter-city, dva brza i dva ubrzana vlaka). Najkasniji direktni povratak iz Zagreba sada je u 17 sati. Od novog voznog reda koji stupa na snagu 12. prosinca 2010. godine, Virovitica će sa Zagrebom biti povezana sa još pet vlakova više, tako da će ih ukupno, po prvi put do sada, biti deset, i to četiri koja voze preko Koprivnice i šest koji voze preko Bjelovara. Virovitica će biti direktno povezana s Zagrebom, a ne više kao usputna stanica za Osijek što će npr. znatno smanjiti eventualna kašnjenja, uslijed loših vremenskih prilika ili drugih nezgoda i samim tim povećati povjerenje putnika u ovu vrstu prijevoza – rekao je gradonačelnik Kirin.
Na kraju je dodao da se ovdje radi o još jednoj antirecesijskoj i gospodarskoj mjeri jer je putovanje vlakom ipak jeftinije od putovanja automobilom gdje se u obzir mora uzeti i troškove parkiranja, pa i cestarine.
Župan Virovitičko-podravske županije Tomislav Tolušić istaknuo je da je ovo jako dobra vijest za grad Viroviticu, ali i cijelu Virovitičko-podravsku županiju jer će u zaborav otići slike studenata koji se nedjeljom guraju na ulazu ne bi li nekako ušli u prepun vlak.
– Uz to sada će nam Zagreb biti još bliže, a koliko sam upoznat nagodinu bi trebala krenuti rekonstrukcija dijela pruge od Bjelovara do Zagreba što bi trebalo put do Zagreba skratiti za oko pola sata, a možda i više – rekao je između ostalog župan Tomislav Tolušić.
Zamjenik predsjednika sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović u kratkim je crtama opisao promjene i dobit za putnike na relaciji Virovitica – Zagreb – Virovitica.
Uvođenje jutarnjeg brzog vlaka s pokretanjem iz Virovitice u 4.45 koji dolazi u Zagreb oko 7.15, s vremenom putovanja od 2 i pol sata.
– Do sada je prvi direktni vlak dolazio u Zagreb u 9.00 sati te poslije njega u 9.40. Prije njega je u Zagreb dolazio samo noćni direktni vlak koji je iz Virovitice kretao oko 1.20 i dolazio oko 5.00 u Zagreb. Za dolazak u Zagreb oko 7.30 trebalo je koristiti vezu s presjedanjem u Koprivnici, a putovanje je trajalo oko tri sata. Ovaj vlak putuje vremenski kao i Inter-city, a po broju usputnih zaustavljanja vrlo je prihvatljiv za putovanje – stajat će samo u Pitomači, Kloštru, Bjelovaru, Vrbovcu i Dugom Selu). Do sada popodnevni povratak iz Zagreba za Viroviticu nije bio moguć od 13.00 sati (ubrzani vlak s vremenom putovanja tri sata) do 17.00 sati (IC Podravka). Od prosinca će ovaj brzi vlak u najpotrebitijem terminu omogućiti povratak Virovitičana iz Zagreba i to s kratkim vremenom vožnje i malo zaustavljanja (Dugo Selo, Vrbovec, Križevci, Bjelovar, Kloštar, Pitomača). Do sada je zadnji direktni vlak iz Zagreba za Viroviticu kretao u 17.00 sati. Postojala je još i veza s presjedanjem u Koprivnici u 18.15 sati iz Zagreba i vremenom putovanja oko tri sata. Sada će Virovitičani koji imaju potreba ostati u Zagrebu u kasnopopodnevnom i večernjem vremenu izravnim vlakovima moći putovati svome domu i vlakovima u 19.25 i 21.50.
Na kraju svog izlaganja Danijel Petrović naglasio je da je od nastanka Republike Hrvatske Virovitica jedini grad gdje je usluga putničkog prijevoza u jednoj godini povećana za više od stotinu posto. (www.virovitica.hr, kt)