“Št@ ima?”: Ministarstvo znanosti i obrazovanja financira podcast učenika Srednje škole Marka Marulića Slatina
Srednjoj školi Marka Marulića Slatina odobren je novi projekt u okviru izvannastavnih aktivnosti koji financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja, čime će se dodatno financirati potrebe školskog podcasta “Št@ ima?”.
Naime, Ministarstvo znanosti i obrazovanja svake godine raspisuje poziv za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola, a prema opisu samog poziva, njegova je svrha financijski poduprijeti provedbu projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti radi zadovoljavanja potreba učenika u skladu s njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima. Srednja škola Marka Marulića Slatina već dulji niz godina osmišljava projekte za koje dobiva financijska sredstva upravo kroz ovaj poziv.
Potrebe koje su iskazali učenici i nastavnici Srednje škole Marka Marulića ove godine bile su vezane uz opremanje malog školskog studija za snimanje podcasta. Podcast je audio ili video sadržaj koji kao vrsta digitalnog medija obično ima format serije, a pojedine epizode pokrivaju različite teme ili razgovore. On je kao medijski oblik u novije vrijeme sve popularniji među srednjoškolskom populacijom jer je lako dostupan i nudi niz različitih tema među kojima svatko može pronaći ono što ga zanima.
Srednja škola Marka Marulića Slatina prepoznala je podcast kao vrlo zanimljiv medijski sadržaj u kojemu se nude razne mogućnosti za učenike. Brojne su prednosti korištenja podcasta u nastavi, ali ova se škola odlučila na pokretanje vlastitog podcasta koji u potpunosti kreiraju učenici za učenike. Podcast pod imenom “Št@ ima?” obrađuje teme aktualne učenicima ove škole, ali i njihovim vršnjacima te su baš oni odgovorni za sve faze od osmišljavanja tema, planiranja strukture i formata podcasta, do obrade zvuka i postavljanja na hosting platforme. Učenici samostalno uređuju epizode, kreiraju vizualne materijale, a zanimljivo je da su čak i glazbu za uvodnu i odjavnu špicu napisali i odsvirali sami učenici. Na taj ih se način potiče na preuzimanje odgovornosti prema objavljenim medijskim sadržajima, a oni razvijaju komunikacijske i istraživačke vještine, kreativnost, kritičko promišljanje i samopouzdanje te im se tako pruža mogućnost korištenja snimljenih podcasta kao svojevrsnog portfolija u budućem obrazovanju ili na tržištu rada.
Projekt su prijavili profesori Sanja i Darko Špoljarić, ali prava pokretačka snaga iza projekta su učenici koji snimaju i objavljuju nove epizode svaki drugi petak. Do sada su snimili osam epizoda s temama koje njih zanimaju. Učenici su prema svojim sklonostima i željama odabrali rad na onim aktivnostima koje im odgovaraju pa glasovi koje možete čuti svaki drugi tjedan pripadaju Hani Jukić, Anji Koić, Hani Lovreković, Giti Špoljarić, Sari Antolović i Kristijanu Škrničkom. Rad na obradi zvuka povjeren je Gabrieli Kovačević, Benjaminu Bore Laziću, Noi Nemetu i Loreni Oužecky, a Mateja Podolski zadužena je za promociju podcasta na društvenim mrežama. Budući da je sve u podcastu originalno i da su autori svih sadržaja učenici, tako je i logo podcasta djelo učenice Hane Lovreković, dok je autorica originalne glazbe Gita Špoljarić uz pomoć Dine Boronjeka.
Marketing, kao i cjelokupna promocija podcasta, također je jedna od aktivnosti kojom se bave učenici pa i na taj način usvajaju brojne nove vještine i znanja. Oglašavaju se uglavnom putem društvenih mreža (Instagram i TikTok) te tako dolaze do novih slušatelja. Naravno, sve ovo uključuje brojne sate rada izvan nastave, najčešće tijekom osmog sata (nerijetko i dulje), ali motivacije i ideja za nastavak učenicima definitivno ne nedostaje. (SŠ M. Marulića Slatina, sš)