Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

07. rujna 2015.

Priča o uspjehu slavonske obitelji: Kvaliteta “Iskrenih vina Matković” prepoznata diljem Hrvatske

Suditi ili ne suditi knjigu po koricama, pitanje je koje su si mnogi postavili kada su prvi puta ugledali Iskrena vina Matković.

Prvi susret s Iskrenim vinima Matković dogodio se na Instagramu, gdje je jedna od mojih prijateljica podijelila originalnu fotografiju vina na kojemu je bila naljepnica s citatom: Popili smo cabernet franc do kraja. Zagrlio sam starog, vrijeme je da mu konačno oprostim; bio je najbolji što je mogao .

Ono što me oduševilo i zaintrigiralo bila je priča koja me potom i navela da kušam vino i porazgovaram s timom koji stoji iza brenda Matković.

Danas je nemoguće imati uspješan brand bez komunikacije s publikom. Često se zaboravlja da je ambalaža jedno od najmoćnijih komunikacijskih sredstava. Zato smo se odlučili za hrabriji iskorak koji se osim nagradama za kreativu i pakiranje, pokazao dobrom prodajnom odlukom – ispričao je Ivan Matković koji je od obiteljskog hobija napravio pravi brend.

Njegova obitelj u Slavoniji se generacijama bavila uzgojem grožđa i vinarstvom, a on je tradiciju uspio pretvoriti u posao.

Posao je obiteljski i sudjeluje nas šestero. Najveći izazov je kako izbjeći osjećaj zamora radi dugih radnih sati i pritiska koje stvara posao. Tempo koji nameću vinograd i podrum je jako zahtjevan i fizički i mentalno – priča nam Ivan koji za razliku od brojnih proizvođača i poduzetnika ima jasnu viziju kako plasirati proizvod na tržište i pozicionirati ga na željeno mjesto.

Iznimno je važno da mladi poduzetnici imaju jasnu ideju što žele i kome se obraćaju. Ne mogu dovoljno naglasiti važnost brandinga i promocije. Naravno, mali proizvođači ne mogu rješavati taj problem novcem već kreativnim i pametnim rješenjima – iz iskustva priča naš uspješni sugovornik koji nakon domaćeg, planira osvojiti europsko i svjetsko tržište.

Trenutno pregovaramo i o opcijama i mogućnostima izvoza. Stranci koji su probali vina imaju iznimno pozitivne reakcije. Francuzima se posebno sviđa naš Cabernet Franc – otkrio nam je svoje planove uspješni Slavonac i dodao kako su vina do sada skupila pregršt domaćin nagrada.

Vina su nagrađivana po lokalnim izložbama i festivalima u Hrvatskoj. Ambalaža je nagrađivana na Danima komunikacija (IdejaX), Sudnjem danu, Balcannesu i imamo Cropak nagradu za najbolji grafički dizajn ambalaže na koju smo izuzetno ponosni – izjavio je je i dodao da kada je riječ o širenju posla – poslovni plan, misija i vizija su od velike važnosti.

Želimo unaprijediti poslovanje u smislu poboljšanja kvalitete ili ponude s nekim novim vinima, ali nikako ne i povećanje količina proizvodnje. U tom smislu imamo plan izgaditi novu vinariju kako bi osigurali što bolje uvijete i testirali neke nove tehnologije – rekao nam je Ivan i dodao kako su, po njegovom mišljenju, za uspijeh važne tri stvari.

Samo kreativno razmišljanje u poslovanju, vjera u ideje i proaktivnost mogu pokrenuti stvari na bolje – izjavio mi je moj sugovornik i otkrio koji je najbolji, a koji najgori poslovni savjet koji je dobio.

Počni se baviti vinima i počni se baviti vinima – kroz smijeh je zaključio Ivan, o čijim vinima ćemo zasigurno još puno pisati i čitati. (www.jutarnji.hr, foto: www.iskrenavinamatkovic.com)

[g-gallery gid=”58656″]

Share Button